Helg i Nordens huvudstad

Hemma igen efter ännu en dag på jobbet... går fortfarande bra och jag börjar känna mig hemma. Lite jobbigt att hålla reda på alla men kan nog namn och så nu =) Har även hunnit med ett palneringsupplägg så att jag har lite koll på framtiden. Känns skönt! Lite spännande med tonåringar är det ju.... inte för inte jag läste psykologi... men jag har bra grupper och de fungerar bra, eller också kommer det när smekmånaden är slut....

Har tillbringat en lugn och skön helg i Köpenhamn. Lite blåsigt där men vi har mest varit inne, både A och jag var sega. Var en sväng ner på stan för  lite shopping på lördagen och på en underbar restaurang på lördagskvällen. Danskar är sköna människor. Det satt några damer i 75 års åldern och snapsade för fullt vid lunchtid i lördags....coolt.  Det är skillnad på sthlm och köpenhamn, helt annan stämning och atityd... även om jag är infödd sthlmare.... Middagen var superb och vi böev lite snurriga i bollen av allt rödvin och annat smått och gott... Söndagen blev helslapp, uppstigning sent och sen en brunch på stan.

Kom hem med flyget igår kväll, smidig fkygförbindelse mellan våra huvudstäder, dock inte helsmidigt emellan sthlm och arlanda till skillnad från kastrup- köpenhamn... men det gick bra till slut. Tiden går så fort, hann knappt lämna arlanda förrän jag var där igen... och nu är det nästan 2 veckor till nästa gång jag får se mr A... jobbigt, för ok, jag har väl trillat då Elin....;)

I helgen som kommer ser jag fram emot att få träffa mina vänner, Jag hoppas att ni göteborgare och östgötar pallrar er hit och så ska vi ha ett riktigt inflyttningsparty!!! =)

Nu ringer dock mat och sovklockan....dags för käk.

Ta hand om därute i den stora världen!
kram



Kommentarer
Postat av: Lina

Hmmm...nordens huvudstad... glöm inte ditt ursprung! men visst är väl köpenhamn underbart, men det är sthlm med! ;) Saknar dig... kan vi ses någon dag? Funderar på att bjuda dig på mat här hemma på söder någon kväll om du har lust. ska ta och ringa dig! eller mat och sovklockan kanske....;)

2008-01-21 @ 18:24:49
Postat av: elin

Röstar på Copenhagen!! och trillat ja, det har jag ju sagt länge....;) och jag kommer i helgen, så klart. längtar! kramen

2008-01-21 @ 23:00:37
Postat av: flippo

Du menar väl sthlm med rubriken??? annrs blir jag orolig för hjärntvätt eller liknande...;)

2008-01-22 @ 09:27:29
Postat av: bigsis

Klart att hon gör...;) och varför skulle inte dina grupper fungera bra? helt säker på att du gör ett kanonjobb! Hoppas att du har tid att komma över någon kväll, vi är ju nästan grannar numera, i love!
kramiz

2008-01-22 @ 17:02:27
Postat av: Lilsis

Klart hon inte gör.....;)

2008-01-24 @ 22:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0