Var bor jag???

Ensam för första gången i min nya lägenhet.... känns lite ovant, är inte hemma än. Ovant att va själv, har haft minst en runtomkring mig i flera veckor nu... men ganska skönt en stund. Helgen har varit bra men intensiv, Haft fullt upp med att flytta hit mina saker. Som tur är har jag haft riktigt bra hjälp, TACK Emma, Linus, Emil, Pappa, Maja, Lisa och Frida. Gick väldigt bra, eller hur?? Vi har även hunnit med lite annat, som en trevlig sen middag ute igår kväll plus en härlig brunch idag. Just nu sitter jag här med en del kartonger kvar, orkar inte mer just nu... det mesta är ju faktiskt på plats och lite kan man väl ha kvar?? Tur att jag slängde en del, märks att det är lite mindre än min lägenhet i Linkan. Men dessa 52 kvadrat ska nog räcka, känns ändå stort om man jämför med vad många har i den här stan.  Någon undrade var jag bor och kan inte riktigt definera det... hm, kanske på norrmalm?? Hjälp mig någon som kan det bättre?? Lite pinsamt, är ju trots allt en sthlmsbrud, men är ju bäst på söderkvarteren... Även om det här är tillbaka till mina rötter, min mormor och morfar bodde ju faktiskt här i närheten.

I morgon är det dagen d... ska ut och bevisa att jag kan något... lite nervös när jag tänker på det.... har ju inte hunnit med det än. Jag har ju haft fullt upp med annat de senaste veckorna. Men det ska ändå bli kul. Lite svårt att hoppa in mitt i ett läsår, får ju ingen egen uppstart direkt... på det direkt... Ska åka dit i god tid innan så att jag hinner sätta mig in i lite läromedel od... hjälp, kommer nog ha häcken full denna veckan.... kanske ska packa upp lite till så inte det är kvar... Det ordnar sig nog, det brukar det göra.

Undrar vad man ska göra ikväll då?? Sova, packa upp mera, slappa, hitta någon som vill umgås?

Sköt om er!
kram

Kommentarer
Postat av: Emil

Du det är bra om man vet var man bor ;) trevligt att få träffa dig igen och se ditt nya hem, även om allt bärande känns i kroppen.

Klart att du fixar jobbet i morrn, kommer gå utmärkt om jag känner dig rätt.

2008-01-06 @ 23:14:23
Postat av: Rille

hag hoppas att du hittar hem iaf...=) vill ju inte att du villar bort dig där på baksidan... kram

2008-01-07 @ 17:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0