Rotlös???

Är "hemma" igen... eller vad är hemma egentligen?? Har tillbringat påsken (ja, är i morrn kvar, men skärtorsdag till påskdag) i götet med fmailj och vänner där. Hade verkligen längtan dit när jag åkte dit i torsdags. Idag på em packade vi ihop och oss för färd uppåt landet. Vi stannade till i min gamla stad Linkan för ett kort besök hos N, min gamla granne ( ja han som är SÅ snygg) oh då kändes det lite hemma. Sen vidare färd hem till sthlm och det känns oxå lite halvhemma... vad är det för fel på mig?? allt är lite hemma men inget helt hemma. Knakse är som min gamla vän J (en som inte längre vill vara min vän, men då stod mig nära) sa, jag är rotlös.... känns hemskt, skrattade åt den kommentaren då, men u vete fan... kan ju vara bra ibland men just nu känns det lite jobbigt. Var är hemma egentligen? där man är född? där man bott längst? där man bor nu? där familjen bor? eller ens kära oh vänner?? jag har ju lite här och där, har alltid trott att det skulle va hem till sthlm, bodde ju här mina första 16 år i livet, men va fan... eller är det för att jag inte hat något som binder mig här?? I-landsprobelm kanske, men det snurrar lite i mitt huvud av det. Nu låter det som jag inte är nöjd med mitt liv här, men det är hjag, men ibland känns det bara så tomt. Visst har det hjälpt att mr A har flyttat hit nu med och vi bara bor en promenadifrån varandra, men ändå. Eller är det för jag oftast är hos han nu, måste bo in mig igen... nu är i iaf i min lilla lya ( ja 52 kvm i sthlm är litet om man jämför med A:s 80 eller vad det är...sjukt i sthlms innerstad)  och han sover för fullt, han är för söt =) 

I morgon ska vi till L:s föräldrar på mat, ska bli trevligt. Mr A tycker det är konstit att bli hembjuden till min kompis föräldrar, men det kanske är lite konstigt för utomstående. För mig är det iaf underbart, känns lite som att komma hem... kanske inte är helt rotlös ändå...

sov gott alla mina vänner, var ni än i världen är! älskar och saknar er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du.
varit vaken och grubblat, gumman. Vi är glada att du är "hemma hos oss" igen. Men definitionen är väl inte helt enkel, är väl en blandning av allt det du säger kanske... sköt om dig! stor kram

2008-03-25 @ 21:24:56
Postat av: Eddan

var jag som var skyldig till inlägget ovan...men namnet föll visst bort

2008-03-25 @ 21:25:52
Postat av: Elin

Åhh gumman, grubbel... inte kul. svårt med hemma utan att ha reflekterat över det så mycket, men det är ju där man trivs och iaf har några nära, vänner eller familj och det kan säkert vara fler ställen som är hemma, mer eller mindre. och du VET att här i götet är du välkommen av oss alla, vi vill ha vår favvosaga här, men det viktigaste är att du mår bra. var iaf grymt härligt att träffa dig i helgen! måste bli snart igen! sköt om dig!!
kramar i massor, älsakr och saknar dig med

2008-03-26 @ 19:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0